luni, 17 martie 2014

Comisarul înțelept


 



Comisarul Iepurilă, muncitor nevoie mare
S-a gândit să-nceapă, chiar acum, o anchetare.
Cine-o fi de vină? După 25 de ani
Țara lui e tot în criză, fără pâine, fără bani.
S-a gândit să ia la rost, pe toți conducătorii
Ce au fost la cârma țării.
A-nceput cu primul președinte
Însă-acesta se dezminte:
- Puterile mi-au fost limitate, după atăta comunism
Era pre mult pesimism.
Fie-ți milă Iepurilă, nu-ți mai fă dușmani,
N-am făcut ce trebuia...sunt bătrân și-apus de ani.



Ce să zică comisarul? Mirat de o asemenea justificare
Include al doilea lider, în a lui amplă anchetare.
Îl întreabă:
- Cum se poate că-n a țării cârmuire
N-ați putut să faceți cât de cât o rânduire?
- Ei, distinse comisare, eu din greu am încercat
Să repar ce s-a stricat
În precedenta guvernare...
Nu vă fie cu mirare!
Vina nu e-n seama mea
Pentru-a țării soartă grea.
Căutați, vă rog de zor
Un alt țap ispășitor!

Iepurilă vrea s-audă
Cum explică actualul șef                                    
Al țării infim progres
- Eu încerc să fac ceva...
Dar toți împotriva mea
Este clar...voi eșua.
În guvern e dezbinare
Ură multă și certare
Țara-i navă-n scufundare!
 Cine-o fi de vină oare?

Comisarul pus pe gânduri
Își notează printre rânduri:
Câte vreme vina unul pe altul o vom da
Chiar cu greu vom progresa.
Vinovat? Eu, tu și fiecare.
Dacă-n țară vrem schimbare
Să începem chiar cu noi, acum!
Și așa a nostră țara, va apuca drumul cel bun.


    Obosit după ancheta desfășurată, comisarul nostru se relaxează cu carte din colecția   San-Antonio în speranța de a mai învăța și el câte ceva de la cei mai experimentați.

   Articol scris pentru ”Ce cazuri ai dori sa inspectezi din societatea/realitatea imediata a Romaniei?” campanie lansată de Blogal Initiative.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu