joi, 2 iulie 2015

Compoturi fără zahăr


         Din categoria ”Burtici fericite” iată că m-am încumetat să încerc rețeta compoturilor fără zahăr (mă gândesc că se știe de ce). Prima încercare a fost cu cireșele și dacă văzui că treaba merge strună m-am gândit să mă împrietenesc și cu vișinele. Și ca o furnico-albinuță (îmi plac personificările, nu că aș fi eu chiar așa de hărnicuță) încep să adun în cămăruță pentru zilele geroase. 
Procedeul relativ simplu:
  •  scos sâmbureii din fructe
  • umplut borcane de 400 ml (pleonastic spus, am îndesat ușurel)
  • sărim peste etapa cu zăharelul și NU mai adăugăm apă căci conservăm fructele în suc propriu
  • am adugat o bucățică de 2-3cm de hrean (pentru conservare)
  • fierberea borcanelor - operație clasică: într-o cratiță încăpătoare se așeaza un prosop sau improvizăm...am văzut undeva chiar și cu fân (miroase a ceai în toată bucătăria), se asează grijuliu prețioasele borcane, adăugăm apă  și le acoperim iarăși cu un prosopel. Eu le-am fiert cam 40 de minute la foc mic.
CHEIA SUCCESULUI: borcanele să fie perfect închise. ETANȘ - the magic word.
din pățania mea:
 - am cumpărat borcane cu capac ce se potrivea dar când am strâns capacul mai tare s-a tot învârtit...deci atenție la acest aspect.

Compotul de cireșe l-am desfăcut a doua zi, căci nu m-am putut abține și buuuuuun....  de s-au lins haiducii pe degețele. Era suficient de dulce - teama cea mai mare. Nu m-am încumetat (încă) să desfac vișinele, însă dacă nu o să fie suficient de dulci, ele fiind puțin mai acrișoare, o să adăug nițică miere și am scăpat de zahăr. 


Am uitat să scriu: FĂRĂ CONSERVANȚI
Rău îmi pare că nu pot să adaug ceva poze cu un compoțel sau o fețișoară de haiduc ce vrea să fure un borcănaș, dar timpul meu în fața calculatorului e extrem de limitat.

Deci, gospodine în acțiune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu